fbpx

צו הרחבה בענף הניקיון

ענף הניקיון נחשב עבור רבים לבסיס לאיכות חיים טובה ובריאה. מדובר על ענף שעד לאחרונה לא ממש זכה להתייחסות מבחינת ציבור העובדים שלו. משבר הקורונה יצר חוסר בעובדי ניקיון ובשנת 2022 יצאה בשורה לעובדים העוסקים בתחום, הצפויים ליהנות מהסכם שכר קיבוצי משופר.
צו הרחבה בענף הניקיון והאחזקה

זכויות לעובדים עם צו הרחבה בענף הניקיון

זכויות לעובדים עם צו הרחבה בענף הניקיון

כל אדם העובד בחברה המספקת שירותי ניקיון או תחזוקה הוא בעל זכויות מסוימות אשר נפרט כעת. מדובר על מספר סוגי זכויות: זכויות מורחבות הכוונה היא לזכויות יתר על הזכויות הקיימות, הכוונה לצו הרחבה המעניק יותר זכויות מאשר עובדים סטנדרטיים במטרה להעניק תנאים טובים יותר לעובדי הניקיון. זכויות ייחודיות זכויות שאינן קיימות עבור כלל העובדים במשק.

מה כולל צו הרחבה בענף הניקיון?

מדובר על הסכם אשר הרחיב את ההסכמים הקיבוציים שנחתמו מול ההסתדרות על ידי מעסיקים, במטרה שההוראות יהיו רלוונטיות לגבי כל העובדים המועסקים על ידי חברות ניקיון שונות בישראל. יתרה מזאת, הצו אשר ביטל את צווי ההרחבה הקודמים העניק מספר הטבות לעובדים מעבר לחוק. יצוין כי צו ההרחבה האחרון הוביל למצב בו עובדי הניקיון במגזר הפרטי היו זכאים להטבות כמו במגזר הציבורי.

על חשיבות צו הניקיון

חשוב ביותר להסביר את חשיבות התגמול לעובדים בענף הניקיון. תחילה, כל אדם זקוק לתנאים מכובדים המעניקים לו בטחון פיננסי ככל האפשר. עוד נציין כי עובדים בענף הניקיון נדרשים לא פעם למשימות מיוחדות, בין אם מדובר על ניקיון בשעות הבוקר או בין אם מדובר על ניקיון בשעות הערב המאוחרות. אין כל ספק כי עובדים המרגישים מתוגמלים בעבודה שלהם, מבצעים את העבודה בצורה הטובה ביותר, בעיקר כאשר הם אינם סובלים ממצוקה כלכלית המאפשרת להם להתנהל בכבוד, ולבצע את העבודה על הצד הטוב ביותר על מנת לתת את השירות המקצועי ביותר.
מה כולל צו הרחבה בענף הניקיון? זכות לעובד

מה כולל ההסכם?

צו הרחבה בענף הניקיון זאת בשורה משמחת למדי עבור ציבור העובדים בענף וההסכם כולל
התייחסות למספר סעיפים:

סבסוד ארוחות

עובדי ניקיון זכאים לסבסוד ארוחות במזנון המצוי במקום העבודה שלהם, זאת בתנאי שגם העובדים הישירים מקבלים את ההטבה. באשר לגובה הסבסוד, מדובר על סכום זהה לסכום אותו מקבלים העובדים הישירים.

09.STOCK$

זכאות לקרן השתלמות

עובדים בתחום הניקיון זכאים להפרשות לקרן השתלמות בשיעור של 2.5% אחוזים מהשכר שלהם כולל השלמה של 7.5% מהמעסיק.

בגדי עבודה

המעסיקים מחויבים לספק בגדי עבודה מתאימים בהתאם לסוג העבודה. הבגדים חייבים לכלול נעלי בטיחות תקינות וכן חולצה או מקטורן. על הבגדים להיות מתאימים למזג האוויר.

מקום למנוחה והתרעננות

כל עובד ניקיון זכאי למקום של מנוחה והתרעננות בו הוא יוכל לנוח במסגרת ההפסקות אליהם הוא זכאי בהתאם לחוק.

10.GIFT

שי לחג

עובד ניקיון זכאים לקבל מהמעסיקים שלהם שי לחג בכל פעם שהמעסיקים מזמינים מתנות לעובדים. מתנות מסוג זה לא יכולות להיות מוחלפות בתווי קנייה וחייבות להיות בכסף שיועבר לעובדים במסגרת השכר החודשי.

מה לגבי חופשה שנתית?

לגבי חופשה שנתית, עובדים אשר עובדים 5 ימים בשבוע
זכאים לימי חופשה בהתאם לוותק שלהם.

בשנתיים הראשונות מגיע לעובדים 10 ימי חופשה
ולעובדים למעלה משנתיים עד 23 ימי חופשה.
נוסף על זאת, עובדים שעבדו במקום למעלה מחצי שנה,
זכאים לשלושה ימי חופשה לרגל נישואין.

לסיכום

אם גם אתם עובדים בענף הניקיון, ואתם סבורים שלא שילמו לכם על זכויות היתר המגיעות לכם מתוקף צו הרחבה החל על ענף הניקיון, צרו קשר על מנת שנוכל למצות את זכויותיכם כעובדים עם צו הרחבה בענף הניקיון, ייתכן שמגיעות לכם זכויות נוספות שאינכם מודעים להן.

בדיקת תלושי שכר ומימוש זכויות בעבודה
פנה לצוות המומחים שלנו – ייעוץ ראשוני חינם!